- This event has passed.
Running for My Life: One Lost Boy’s Journey from the Killing Fields of Sudan to the Olympic Games
20 February, 2023 @ 7:00 pm - 9:00 pm JST
第二次スーダン内戦の戦中、多くの少年が兵士たちに拉致され、地獄のような収容所に監禁された。ロペス・ロモングも拉致された少年の一人であった。だが、彼は絶望的な状況にあっても希望を失わず、人事を尽くして天命を待った。彼は謎の三人の少年の助けを得て収容所を脱出し、矢のように走った。その前途に彼を待っていたのは、アメリカとオリンピックと偉大な使命であった・・・・・・愛と勇気と希望と感動の実話の初邦訳‼
株式会社DELTA COMMERCE JAPANの事業の一つとして新しく誕生した出版社『プリズムBOOKS』が、この度、第3刊として、『いのちをかけた疾走(原題:Running for my life)』を発表いたします。
スーダン内戦の戦中難民キャンプで10年以上も苦汁をなめたのち、NIKEのスポンサー選手としてオリンピックに出場したロペス•ロモングの波乱万丈の自伝です。
2月20日(月)19:00に、本書の発表会を行います。またこの機会にプリズムBOOKSがこれまでに出版した書籍もご紹介したいと思います。
当日は、プリズムBOOKS創設者、編集長、そして『いのちをかけた疾走』の訳者が登壇いたします。
皆様のご来場をお待ちしております。
Running for My Life is not a story about Africa or track-and-field athletics. It is about outrunning the devil and achieving the impossible; it is about faith, diligence, and the desire to give back. It is the American dream come true and a stark reminder that saving one can help save thousands more.
Prisma Books, a young editorial group owned by our corporate member Delta Commerce Japan is making their public presentation coinciding with the launching of their 3rd book, a fascinating story about Lopez Lomong. From his survival in a prison refugee camp during the Sudanese Civil War to being a Nike-sponsored athlete on the U.S. Olympic Team.
Join us on Monday, February 20 from 19h to discover this, and other stories published by Prisma Books in a panel with its founder, the chief editor, and a Japanese translator followed by a networking time with delicious flavours of Spain through a featuring collaboration between Oui Wine, paella el Paeller and other surprises.
新進気鋭の出版社 プリズムBOOKS 最新刊(第3刊)
『いのちをかけた疾走』発表会
日時:2月20日(月)
開会:19:00
閉会:21:00
場所:Consentino City Tokyo, 青山
内容:ご来場のお客様とオンライン上のお客様との質疑応答という形になります。
料金:無料
Event Details
Date: 20 February 2023
Time: From 19:00h – 21:00h
Place: Cosentino City Tokyo Showroom (Please click here to see the location)
Price: Free (Registration Needed)
Language: Spanish / Japanese
Registration: Find the form at the bottom of this page.
Registration & Cancellation Deadline: 17 February 2023, 15h
Previous Books
あなたによいことが起こるために
How to make good things happen
マリアン・ロハス
Marián Rojas
よいことには計画が必要
著者は、医学と心理学の最新の研究、ならびに人間についての鋭い観察の成果に基づき、より幸せな人生を築くため参考になる種々の考察を教える。たとえば、脳の様々な分野を知り活性化させること、人生の目標を立てること、意志を鍛えること、心の知能指数を伸ばすこと、適切な自己主張、過度な自己批判と要求を避けること、楽観的な見方の重要性を再認識すること、など。
著者について。
マリアン・ロハス博士は、ナバラ大学の医学部を卒業。マドリードのスペイン精神医学研究所に勤務。主な仕事として、不安症、うつ病、人格障害、行動障害の患者の治療と家族療法である。メキシコのIPADE大学の客員教授も勤めている。スペイン以外の地域での様々なプロジェクトやボランティア活動にも参加している。
2007年からはスペインと海外で、ストレスと幸せ、教育、ソーシャルネットワークと画像、またうつ病と身体的病気などを扱う講演を行っている。
2018年にはビジネスの世界での感情とモチベーションと幸福に関するプロジェクト(ILUSSIO)を立ち上げた。
An empowering journey through the mechanisms of the mind from one of the world’s leading mental health experts.
For those in pursuit of a better life, psychiatrist Marian Rojas Estapé presents the essential guide to neuroscience-driven mindfulness. Understanding your brain, managing your emotions, and being aware of your responses to stressors can give you greater self-control. Rather than a gimmicky guidebook, this is a thorough look at how our brains react to stress, threats, hyperstimulation, and the vices of our digital age. With proven techniques backed by solid, up-to-date psychiatric research, Estapé teaches us how to make the best of our lives.
Combining science, psychology, and philosophy, Estapé delivers practical advice about how we can cultivate a happy existence. This includes understanding the parts of the brain, setting healthy goals and objectives, strengthening willpower, cultivating emotional intelligence, developing assertiveness, avoiding excessive self-criticism and self-demand, and mastering the proven art of optimism.
ビジネスの現場
The business world
大江正彦
Oe Masahiko
著者は20年に及ぶアメリカでのビジネス体験を持つ。アメリカのビジネス界、特にホワイトカラーの間ではMBAを取得しているか否かが大きな鍵を握っている。MBAを取得していないと出世どころか、就職すら出来ないケースが多々ある。それ程迄に尊重されているMBAであるが、著者は疑問を抱く。それは、頭でっかちになって、ビジネスの現場で通用しないMBA取得者を多く見てきたからだ。物を売るとは、お客様本位とはどういう事かを、著者の体験を通じて語っている。
著者について。
1946 年(昭和21 年)12 月3日生、1970 年同志社大学経済学部卒業、1970 年松下電器(パナソニック)貿易入社、1984 年アメリカ松下電器(在、ニュージャージー州)出向、1987 年ナショナルホームアプライアンス社(ロスアンジェルス)設立経営責任者、1994 年ハワイ松下電器(ホノルル)総支配人、2002 年5 月久光アメリカ(ロスアンジェルス)出向副社長、2008 年4 月同志社女子大学英文学科嘱託講師中小企業基盤整備機構国際化支援アドバイザー、現在:京都・大阪日米協会会員、ハワイ滞在時:ハワイ日本クラブ会長、ホノルルシンフォニー合唱団理事長。
The author has 20 years of business experience in the United States, where the key to success in business, especially among white-collar workers, is having an MBA. There are many cases where one cannot even get a job without one, so much so that the author has doubts about the MBA degree. He has seen many MBA graduates who are egg-headed, as it were, to the point of not being able to succeed. Through his own experience, the author explains what it means to sell something and what it means to be customer-oriented.
Oe Masahiko was born on December 3, 1946, he graduated from Doshisha University in 1970 with a degree in economics, and joined Matsushita Electric (Panasonic) in 1970. In 1984 he was transferred to National Home Appliance Company (New Jersey, USA), was made General Manager of Matsushita Electric Company (Los Angeles) in 1987, and Executive Officer in 1994 (based in Honolulu). In May 2002 he became Vice President of Hisamitsu America (Los Angeles). In April 2008 he became a contract lecturer at Doshisha Women’s University, Department of English Literature, and advisor for internationalization support, at the Organization for Small & Medium Enterprises and Regional Innovation, Japan. While in Hawaii he served as President of the Japan Club of Hawaii, and President of the Honolulu Symphony Chorus. Currently, he is a member of the Japan-America Society of Kyoto and Osaka.
Organized by
With the support of
If you cannot see the form below, click here.